Érdekes cikket közölt a Kreatív arról, mi történhet a médiapiacon a kétharmad beüzemelése után. Ebből egyrészt kiderül, hogy azt a fideszes-jobboldali panaszt, hogy a hirdetők nem reklámoznak a kormányoldali médiumokban, nem is lenne könnyű orvosolni, mert ezekben a médiumokban sokszor nincs is olyan munkatárs, aki a hirdetésfelvételekkel foglalkozna, olyannyira elvan a sajtótermék az állami apanázsból.
A nem fideszes sajtó közül a nagyobb cégek kitartanak, a kisebbek meg most egyre-másra kezdenek közösségi finanszírozási projektekbe, de ha a kormány megduplázza a 7,5 százalékos reklámadót, könnyen betehet a médiumoknak. A hirdetők akkor revolverezhetőek (ne hirdessenek ezekben a médiumokban), ha az államnak is beszállítanak. A kormány tehát foglyul ejtheti a teljes magyar sajtót, és akár kivéreztetheti, akár megrgulázhatja őket, a legnagyobb és legtőkeresőebb cégek kivételével, de k is ráunhatnak a vegzálásokra.
Mi lesz Simicska Lajossal? A lap szerint az a legvalószínűbb, hogy eladja a Publimont közterületi reklámcéget, mert bár 2020-ig még bőven kaphat megrendeléseket, de addig is különadót kell fizetnie, ami felviszi az árait (a kormánymegrendelésekkel kibélelt JC Decaux-nál ez nem probléma), 2020 után pedig teljesen áthangszereli a plakátpiacot akormány, le kell szerelni a mostani plakáthelyeket, ami már túl sokba kerülhet.
És bár a cikk nem említi, tulajdonképpen bármikor bármit dönthet a kormány, ahogy neki tetszik, azaz lehet, hogy nincs sok értelme az valószínű forgatókönyveket latolgatni.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: